Baykuş Amsterdam - Madame Tussauds Müzesinde

Ünlülerin birebir bal mumundan heykellerinin sergilendiği Madame Tussauds müzesini hepiniz biliyorsunuzdur. İngiltere'dekine henüz yolum düşmedi ama 2 yıl önce Amsterdam'daki Madame Tussauds'u gezme şansım olmuştu.

Öncelikle şunu söyleyeyim. Bal mumu gibi cansız bir şeyden insana bu kadar benzeyen kopyalar yapılabilmesi i-na-nıl-maz!

Bir de kısaca müzeye adını veren Marie Tussaud'dan bahsetmek istiyorum. Tussaud 1761'de Fransa'da doğmuş. Annesi İsviçre'de hobi olarak bal mumundan heykeller yapan bir doktorun yanında çalışırken, doktor (bazı kaynaklar amcası olduğunu söylüyor) Marie'ye balmumuyla çalışmanın sırlarını öğretiyor. Marie Fransız ihtilali sırasında ölen bir çok kurbanın balmumundan heykellerini yapıyor. Hatta kafası giyotinle kesilen bazı dostlarının  kafalarından ölü maskeleri çıkartıyor. Zamanla kendi elleriyle yaptığı bal mumu heykellerinden bir koleksiyon oluşturuyor.

İnsanların hayatındaki ufacık bir şeyin ne kadar uzun süreli etkileri var! Düşünsenize bundan çok,çok yıllar önce, eğer o doktor Marie'ye balmumundan heykeller yapmayı öğretmeseydi şimdi dünyaca ünlü Madame Tussauds müzesi olmayacaktı.

Ben müzede oldukça eğlendim. Her heykelin dibine girip gözü nasıl, burnu nasıl diye incelemekten geri kalmadım. Heykeller birebir boyutlarda yapıldığı için sıkça '' Aaaa bunun boyu bu kadar mıymış?'' diye düşündüm :)

Bunlar da o gün çektiğim onlarca fotografın arasından sizin için seçtiklerim:

Beckham'la mekik çekerken :)


Hem oyunculuğuna hem de kendisine hayran olduğum Johnny Depp'in kravatını bağlarken mi desem ne desem :)




Yener Marilyn'in eteğinin altını teftişte:


Robert Pattinson'un heykeli o kadar çok gerçeğe benziyordu ki, kandırıkçılık mı yapıyorlar diye düşünmedim değil :P


ve kulağını henüz kesmemişken Van Gogh:


Ben müzeyi gezerken çok keyif aldım. Her bir heykelde çok ince işçilik ve büyük emek vardı. Üstelik hep televizyonlarda gördüğümüz ünlülerin gerçekte  nasıl göründüklerini incelemek oldukça eğlenceliydi. Eh darısı İngiltere'dekinin başına diyelim!

10 yorum:

  1. İngiltere'dekine ben gittim.Çok cazip değildi bence...Bunlar daha güzel gözüktü gözüme .Ama dediğin gibi birebir yapıldığı için boylarını görünce aa bu kadar mıymış filan diye ben de dedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asli ablacim İngiltere'yi genel olarak merak ediyorum aslinda. Eh bir gun gitmek kismet olursa Madame Tussauds'a da bir ugrarim artik :)

      Sil
  2. Heykeller canli gibi tabii bu arada johnny deep kesinlikle hayranim kiz sen orada johnny deep´e ne yapiyordun :)))
    sevgilerimle♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gügü,
      Depp'i cansız kansız da olsa etten kemikten karsımda gorunce kendimi kaybettim hukumsuzdur :p

      Sil
  3. Deep her zaman önceliğimiz tabii ki :)
    Madame Tussauds, gezilecek yerlere eklendi şimdiden :)
    Senin gibi, gerçekten sanat aşığı insanlara az da olsa rastladıkça, iyi bir yerdeyim diyorum.
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jane,
      Bu Depp iki kusagin hayran oldugu bir varlik diyeyim ne diyeyim :) Adam kac yasina geldi hala kubbe de mihrap da yerinde :P
      Bir de sanat olmasaydi her sey tekduze ve cok sıkıcı olurdu. Of tovbeler tovbesi!

      Sil
  4. aaa, pekiii, van gogh müzesine, rembrandt müzesine, modern sanat müzesine gittin mii.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Ah gonul isterdi ki tum muzelere gidebilelim fakat Amsterdam'a Turkiye'den gelen bir arkadasimla bulusmaya cok kisa bir sureligine gitmistim. Bir de tum muzeleri gezmek istersen bayagi yuklu bir miktari gozunden cikarman gerek. Van Gogh'a gitmek istiyordum fakat onundeki sirayi beklemeyi gozumuz yememisti acikcasi. Artik bir daha ki sefere.

      Sil
  5. Yine harika bir gezi olmuş,sağol paylaştığın için.Bu arada yeni teman harika olmuş,güle güle kullan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim hem post icin hem de blogum yeni gorunumu icin soylediklerine.
      Ben de cok sevdim. Ufak tefek bir kac degisiklik daha olacak bakalim :)

      Sil