Başarılı İnsanların Her Gün Aynı Şeyleri Giymelerinin 8 Nedeni


Kapsül Gardırop Hareketi çok meşhur olmasa da bazı ünlü isimler sayesinde gün geçtikçe daha çok konuşulur oldu.  Hiç Mark Zuckerberg, Steve Jobs, Einstein ve daha nice başarılı insanın neden hemen her gün aynı kıyafetleri giydiklerini düşündünüz mü? Üstelik istedikleri her şeyi alabilecek maddi güçleri varken...

Son zamanlarda dolabımdaki kıyafetlerin fazlalığı beni ciddi anlamda rahatsız etmeye başladı. Üstelik neredeyse dolaplara sığmayacak sayıdaki kıyafetlerime rağmen düzenli olarak giydiğim parçalar bir elin parmakları kadar!

Peki tüm bu diğer parçalara neden gereksinim duyuyorum?

Allah aşkına neden yıllar boyunca giymeyeceğim bu kadar çok parçaya para harcamışım?

Mesela şu kırmızı kaşe etek, çok beğenerek fransadaki bir mağazadan almıştım.

Kaç kere giydim?
- HİÇ.

Neden?
- Çünkü hiç bir şeyle kombinleyemedim, çünkü ne zaman üstüme giyip aynanın karşısına geçsem kendime hiç yakışmadığını düşündüm, çünkü.... Bu çünküler böyle uzar gider ve aynı bu etek gibi onlarca gereksiz parça var dolabımda!

İşte bu aralar yukarda bahsettiğim durumlardan dolayı ciddi bir şekilde dolabımda bir detoks periyoduna girmeyi planlıyorum. Biraz da dolaplarındaki kıyafet sayısını bir kaç parçaya düşüren insanların neden bu seçimi yaptıklarını araştırdım ve kapsül gardırop akımının olumlu yanlarından oluşan bir liste hazırladım.


1) Basitlik!

Evet basitlik! Karmaşık olan her zaman kafa karıştırıcıdır. Hadi açık konuşalım, muhtemelen dolabınızdaki eşyaların %80'ini kullanmıyorsunuz. Eliniz her zaman aynı bir kaç parçaya gidiyor. O zaman tüm o kullanmadığınız kıyafetlerin dolabınızda işi ne? Bu durumda giymekten keyif aldığınız parçalardan bir kaç tane daha dolabınıza eklemek ve diğer tüm o gereksiz parçaları ihtiyacı olan birilerine vermek mantıklı mı sizce? Bence öyle!


Steve Jobs farklı zamanlarda aynı kıyafet ile

2)Daha az karar verme zorunluluğu!

Her gün onlarca karar vermemiz gerekiyor. Bunlardan birinin de o gün ne giyeceğiniz olmasına gerek var mı sizce? Hepimiz dolabımızın önüne geçip, elimize geçen onlarca kıyafeti eleyip "Of giyecek hiç bir şeyim yok!" demişizdir. Peki giyecek hiç bir şeyimiz yoksa o dolaptaki onlarca kıyafete neden ihtiyacımız var? Facebook kurucusu Mark Zuckerberg her gün aynı gri tişörtleri giymenin rahatlığını yaşıyor ve şöyle açıklıyor "Bu topluluğa en iyi nasıl hizmet ederim? dışındaki bütün kararları en aza indirgemek için hayatımı basitleştirmek istiyorum!"

Mark Zuckerberg'in gri t-shirtler ve sweat-shirtlerden oluşan dolabı.


3) Daha az vakit harcamak!

Siz de benim gibi sabahları erkenden uyanıp dolabın karşısına geçiyor ve dakikalarca ne giyeceğinizi düşünüyor musunuz? Yoksa sabahları vakit harcamamak için geceden mi hazırlıyorsunuz ertesi gün giyeceklerinizi? Düşünsenize her gün ne giyeceğiniz belli olsa belki de dolabınızın önünde ne giyeceğinizi bulamadığınız için ufak çaplı bir sinir krizi geçirmek yerine uzun zamandır işe ya da okula gitmeden önce yapamadığınız o güzel kahvaltıyı yaparsınız. Üstelik bir seyahate giderken bavul hazırlamak da artık çok kolay olacak!


4) Daha az Stres daha çok kendine güven!

Acaba bu elbise çok mu resmi? Şu pantolon yaşıma uygun mu? Etek olması gerektiğinden fazla mı kısa? Tüm bu sorular ve bunların yarattığı stresten uzaklaşmak kulağa çok hoş gelmiyor mu? Size yakıştığından emin olduğunuz ve içinde iyi hissettiğiniz bir kaç parçadan oluşan bir dolap belli ki stres seviyenizi azaltırken kendinize güveninizi arttıracak.


5) Maddiyat!

İhtiyacınız olmayan dolaplarca kıyafet almak yerine her zaman kullanacağınız bir kaç parçaya yatırım yapacaksınız. Kısacası cebinizden hiç bir zaman giymeyeceğiniz kıyafetler için boş yere para çıkmayacak!


6) Boşa harcanan enerjiden kurtulmak!

Kalabalık bir dolap demek, sadece ne giyeceğinize karar vermek için harcanan zaman demek değil aynı zamanda eşyalarınızı düzenlemek, yıkamak, ütülemek için harcanan ekstra  enerji demek. Ünlü film yönetmeni Christopher Nolan (Yıldızlararası, Batman Başlıyor yönettiği filmlere sadece iki örnek) "Her gün ne giyeceğinizi seçmek sadece boşa harcanan enerjidir." demiş ve bir süredir sadece mavi ya da beyaz gömleğin üzerine koyu renk ceket ve siyah pantolon giyiyor.

7) İkonik olmak!

Hiç çizgi film karakterlerinin neden hep aynı şeyleri giydiğini düşündünüz mü?  Mesela South Park'taki Eric Kartman hep aynı kırmızı gömlek altına kahverengi pantolon ve kafasında da sarı püsküllü turkuaz bere ile arz-ı endam eder.

Apple'ın kurucusu Steve Jobs'u gözünüzde canlandırdığınızda otomatik olarak onu siyah boğazlı bir kazak ve salaş bir kot pantolonun altına giydiği beyaz spor ayakkabılarla görmüyor musunuz?





8) Yapılan Seçimlerin Harika Olması!

Artık o pantolonun o kazakla olup olmadığını düşünmeyeceksiniz. Çünkü size en çok yakıştığını düşündüğünüz, içinde kendinizi iyi hissettiğiniz basit parçalardan oluşan bir kombininiz var. Kafanızın arkasına bugünkü kıyafet seçiminizin uygun olup olmadığı yok. Çünkü artık biliyorsunuz ki bütün seçimleriniz harika!

Obama sadece gri ya da lacivert takım elbiseler giyiyor.




Bu arada yanlış anlaşılmasın kesinlikle her gün tamamen aynı tişörtü giymekten bahsetmiyorum. Böyle bir şey imkansız ve bu tabii ki iğrenç olurdu :) 

Uzun lafın kısası ben bu aralar ciddi ciddi bir kapsül gardırop oluşturmayı düşünüyorum!

10 yorum:

  1. keyifle okudum yazını!
    sanırım bu durum bütün kadınların ortak kabusu :)
    onca kıyafet arasında giyecek hiç bir şey bulamamak..
    halbuki ne kadar doğru, onu mu bunu mu giysem diye saatlerimizi harcıyoruz, modayı takip etmek için mağaza mağaza geziyoruz yoruluyoruz ama sonuç yine giyecek birşey yok :)
    kapsül gardrop çok hoşuma gitti ben de düşünücem bunu ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. Aslında farkındayız da bu kıyafetlerin hayatımızda ne kadar boş yere yer kapladığının ama serde insanlık var. Hiç bir zaman hiç bir şey yetmiyor. Bir yerlerden başlamak lazım ayıklamaya herhalde :) Umarım başarabiliriz.

      Sil
  2. heeeeey valla bunlar yaptığım şeyler. evimde nerdeyse eşya yok, giysiler bikaç tane, ayakkabı bir iki tane, aynı şeyleri giyiyom, eskiyince gidiyom alıyom yenisini ve eskisini de o dükkanda çöpe atıyom yaaa. oleeeey :) sade ve basit olcak tabii. boşluk olcak evdeee ve kafandaaa. ki yeni şeyler girsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an sana bayağı saygı duydum deep! Ben de başarmak istiyorum bu söylediklerini fakat bir çok şeyi anısı var diye atamıyorum. Öyle öyle birikiyorlar ama kararlıyım! Dolabımdan başlauacağım!

      Sil
    2. bak bi formül var bunun için. 2 yıl kullanmadığın her şeyi ver veya at :) bi de, özgür olmak için özellikle en çok sevdiğin şeylerden kurtulabilirsin, bu da 2. formül :) ya buna temizlik deniyor. hayatı ve kafayı temizlemek için önce nesne temizliği yapmalısın ki :) her şey kafamızda ve kalbimizde işteeee. kitapları da ver bak :)

      Sil
    3. Ay her şeyi veririm ama kitaplarımı veremem. Onlar kıymetlilerim benim :)

      Sil
  3. Londra'da yasadigim evin onunde bi yardim kutumuz var sitedeki herkes giymedigi,kullanmadigiesyayi,okuyup bitirdgi kitaba kadar oraya birakiyor..ilk tasindigim gun yani 5sene once valizimin yarisini oraya biraktigimi hatirliyorum.o gun oyle bi rahatlik hissettim ki bunu tekrar hatirlamak icn bu yaziyi okumam yetti :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kıyafetlerimin bir kısmını ihtiyacı olanlara veriyorum fakat sanırım çok daha fazlasını vermeliyim. Nedense hiç giymediğim kıyafetlerle bile bir gönül bağım oluşmuş, onu farkettim. Bu şunun hediyesiydi, bunu çok mutlu olduğum bir gün giymiştim vesaire vesaire...

      Sil
  4. Aynı kıyafeti giyenlerden biri de Einstein idi. O da zamandan tasarruf etmek için bu tercihi yaparmış diye duymuştum.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba yazınızı zevkle okudum ve çok sevdim :) İlham verdiniz teşekkür ederim, bende kapsül dolap ile ilgileniyorum,
    Söylediklerinize yüzde bin katıldım her seferinde :) Bende sizin gibi dolabın karşısına geçip bunlara neden bu kadar para harcamışım ve neden hiçbirini giymiyorum diye yakınıyordum ki kapsül dolap imdadıma yetişti :) Basit giyinmek, minimalizmi sevmekte yardımcı oldu tabi bu girişimime :)
    Yeni yeni başladım ben kapsül dolap işine ve o kadar çok kıyafet eledim ki neredeyse yarısı gitti dolabımın:)
    Bu süreçte ise şu siteden oldukça yararlanıyorum bir bakın derim mutlaka;
    https://www.tarz2.com/
    İkinci el sitesi ama diğerleri ile kıyaslayıp tercih ettiğim bir sitedir inceleyince demek istediğimi anlayacaksınız :) Aynı zamanda bağış seçeneği de mevcut tabii TOÇEV ile ortaklaşa çalışıyorlar…
    Bu benim nacizane önerimdi bir bakın derim :)
    Yeni yazılarınızı ve görüşlerinizi merakla beklemekteyim, sevgilerimle :***

    YanıtlaSil